Zowat 90 procent van de Belgische internetgebruikers is geabonneerd op
minstens één elektronische nieuwsbrief. 75 procent leest zelfs drie tot vier
nieuwsbrieven, blijkt uit een gezamenlijke studie van EmailGarage en iVox.
De interesse van de consumenten voor e-marketingmail hangt nauw samen
met wat ze in het dagelijkse leven relevant vinden. Er blijkt vooral
belangstelling te zijn voor nieuwsbrieven van of over supermarkten,
vastgoed, reizen, computers en gezondheid.
Meer dan 67 procent van de internetgebruikers abonneert zich op enieuwsbrieven
omdat die relevant zijn voor hun hobby's. Ook geld besparen
is een veel gehoord motief.
De meeste bedrijven zijn zich bewust van het belang om hun lezers
persoonlijk aan te spreken. 83 procent personaliseert zijn e-mails. De studie
toont ook aan dat het belangrijk is de lezers van nieuwsbrieven aan te
spreken in hun eigen taal.
Uit: De Morgen: Multimedia - Belg trouwe lezer van elektronische nieuwsbrief
Ontdek alles voor een succesvolle e-commerce website. Nieuws en Tips.
dinsdag 10 juni 2008
Belg trouw aan nieuwsbrief
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Over deze e-commerce blog
Deze blog probeert alle Ecommerce ondernemers met breed e-commerce nieuws en tips te inspireren. Ze wordt geupdated met de medewerking van de studenten van de avondopleiding 'ecommerce ondernemer' aan Syntra Genk.
Ben je op zoek naar een e-commerce of internetmarketing cursus of wil je meer informatie over de avondopleiding ecommerce aan Syntra, stuur me dan een mailtje.
Tags
affiliate marketing programma
agenda ecommerce
analytics
augmented reality
avondopleiding
aweber
betaalsysteem
business model
community
cursus ecommerce
design
domeinnamen
drupal
e-commerce sites
ecommerce
ecommerce cursus
ecommerce ondernemer
ecommerce wetgeving
emailmarketing
emarketing
facebook
gebruiksvriendelijkheid
google adsense
google adwords
hosting provider
internetmarketing
internetsite
internettrends
juridisch
klantenanalyse
merken
nieuwsbrief
online shop
pagerank
SEA
SEO
social networking
statistieken
tagging
transrealiteit
virale marketing
web 2.0
web 3.0
webmarketing
webshop starten
webwinkel
wetgeving websites
wordpress
Geen opmerkingen:
Een reactie posten