woensdag 6 februari 2008

Conversie meten

Interessante commerciƫle presentatie van Google rond het optimaliseren van de inhoud van je website via de tool 'website optimizer'.

Heel kort samengevat:

1. je beslist om een aantal (belangrijke) pagina's te optimaliseren,
2. je maakt een aantal verschillende versies van deze pagina (andere tekst, andere afbeelding,..)op verschillende urls
3. Bepaal wat de pagina is die mensen te zien krijgen als de 'conversie' (je doel!) is bereikt.
4. je doorloopt de stappen, voegt een code toe
5. je bezoekers gaan willekeurig een andere pagina zien
6. tussentijds kan je je variaties nog verder aanpassen (code blijft hetzelfde)
7. je analyseert aan de hand van rapporten welke variatie de hoogste conversie (mails, shoppingmandjes,..) heeft gegeven.

Het testen en vergelijken van verschillende opties wordt ook wel eens 'multivariate testing' genoemd.


Bekijk de presentatie.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Over deze e-commerce blog


Deze blog probeert alle Ecommerce ondernemers met breed e-commerce nieuws en tips te inspireren. Ze wordt geupdated met de medewerking van de studenten van de avondopleiding 'ecommerce ondernemer' aan Syntra Genk.


Ben je op zoek naar een e-commerce of internetmarketing cursus of wil je meer informatie over de avondopleiding ecommerce aan Syntra, stuur me dan een mailtje.



Boeken rond e-commerce..tips!