
Gisteren toonde Marco hoe hij zijn eigen ecommerce-project 'Delizioso Food' een web 2.0 toets meegaf. Hij maakte een blog rond het échte Italiaanse luxefood dat hij gaat verkopen via zijn ecommerce site 'Delizioso Food'.
Door zijn blog is ook meteen RSS mogelijk, waardoor mensen zich op de feeds van de blog kunnen inschrijven in hun reader, of de berichten via RSS op hun site kunnen tonen en hergebruiken. Marco voegde er aan toe dat hij minstens een keer per week de blog zal updaten. Ik stel voor dat als hij zich hier niet aan houdt, hij ons op een Italiaanse culinaire luxeavond trakteert. ;)
Marco ging nog een stapje verder om de interactiviteit met zijn klanten te verhogen. Hij maakte een eigen fanpage op Facebook aan en in een week tijd haalde hij niet minder dan 100 fans van zijn Delizioso Food binnen. Bijna allemaal nieuwe mensen, die hij voordien niet kende. Via deze fanpage kan Delizioso Food communiceren met haar 'fans' en updates versturen.
Wil je zelf aan de slag op Facebook? Binnen Facebook kan je zowel een 'group' als een 'fanpage' voor je bedrijf aanmaken. Vroeger was het zo dat ieder van deze 2 zijn voordelen had. Nu is het meer zo dat de fanpage extra voordelen heeft. Meer info vind je in een interessant artikel over het aanmaken van een Facebook groep of Facebook fanpage op de blog van Bart Vermijlen.
Hoe zit het met jullie? Heeft iemand ook ervaringen met Netlog, Hyves? Iemand die Twittert en interessante toepassingen ontdekt? Tell us!
2 opmerkingen:
Een fanpage geniet mijn voorkeur, omdat dan ook niet geregistreerden je fanpage kunnen zien. Voor een bedrijf vind ik dat altijd beter dan een group.
Een group is wel interessanter als je echt wil beginnen discussiëren over een bepaald onderwerp.
Interessant artikel (kijk naar tabal) op: http://www.searchenginejournal.com/facebook-group-vs-facebook-fan-page-whats-better/7761/
grt
Dirk
Geen werving en selectiebureaus, enkel werkgevers! Solliciteer dus rechtstreeks bij de werkgever. Check jouw ict vacature!
Een reactie posten