Ontdek alles voor een succesvolle e-commerce website. Nieuws en Tips.
woensdag 11 november 2009
Facebook groep of faceboek fanpage: wat is het best?
Gisteren toonde Marco hoe hij zijn eigen ecommerce-project 'Delizioso Food' een web 2.0 toets meegaf. Hij maakte een blog rond het échte Italiaanse luxefood dat hij gaat verkopen via zijn ecommerce site 'Delizioso Food'.
Door zijn blog is ook meteen RSS mogelijk, waardoor mensen zich op de feeds van de blog kunnen inschrijven in hun reader, of de berichten via RSS op hun site kunnen tonen en hergebruiken. Marco voegde er aan toe dat hij minstens een keer per week de blog zal updaten. Ik stel voor dat als hij zich hier niet aan houdt, hij ons op een Italiaanse culinaire luxeavond trakteert. ;)
Marco ging nog een stapje verder om de interactiviteit met zijn klanten te verhogen. Hij maakte een eigen fanpage op Facebook aan en in een week tijd haalde hij niet minder dan 100 fans van zijn Delizioso Food binnen. Bijna allemaal nieuwe mensen, die hij voordien niet kende. Via deze fanpage kan Delizioso Food communiceren met haar 'fans' en updates versturen.
Wil je zelf aan de slag op Facebook? Binnen Facebook kan je zowel een 'group' als een 'fanpage' voor je bedrijf aanmaken. Vroeger was het zo dat ieder van deze 2 zijn voordelen had. Nu is het meer zo dat de fanpage extra voordelen heeft. Meer info vind je in een interessant artikel over het aanmaken van een Facebook groep of Facebook fanpage op de blog van Bart Vermijlen.
Hoe zit het met jullie? Heeft iemand ook ervaringen met Netlog, Hyves? Iemand die Twittert en interessante toepassingen ontdekt? Tell us!
Labels:
blog,
case studenten,
corporate blogging,
delizioso food,
e-marketing,
ecommerce,
facebook,
facebook fanpage,
facebook group,
klantenanalyse,
netlog,
social community,
social networking
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Over deze e-commerce blog
Deze blog probeert alle Ecommerce ondernemers met breed e-commerce nieuws en tips te inspireren. Ze wordt geupdated met de medewerking van de studenten van de avondopleiding 'ecommerce ondernemer' aan Syntra Genk.
Ben je op zoek naar een e-commerce of internetmarketing cursus of wil je meer informatie over de avondopleiding ecommerce aan Syntra, stuur me dan een mailtje.
Tags
affiliate marketing programma
agenda ecommerce
analytics
augmented reality
avondopleiding
aweber
betaalsysteem
business model
community
cursus ecommerce
design
domeinnamen
drupal
e-commerce sites
ecommerce
ecommerce cursus
ecommerce ondernemer
ecommerce wetgeving
emailmarketing
emarketing
facebook
gebruiksvriendelijkheid
google adsense
google adwords
hosting provider
internetmarketing
internetsite
internettrends
juridisch
klantenanalyse
merken
nieuwsbrief
online shop
pagerank
SEA
SEO
social networking
statistieken
tagging
transrealiteit
virale marketing
web 2.0
web 3.0
webmarketing
webshop starten
webwinkel
wetgeving websites
wordpress
2 opmerkingen:
Een fanpage geniet mijn voorkeur, omdat dan ook niet geregistreerden je fanpage kunnen zien. Voor een bedrijf vind ik dat altijd beter dan een group.
Een group is wel interessanter als je echt wil beginnen discussiëren over een bepaald onderwerp.
Interessant artikel (kijk naar tabal) op: http://www.searchenginejournal.com/facebook-group-vs-facebook-fan-page-whats-better/7761/
grt
Dirk
Geen werving en selectiebureaus, enkel werkgevers! Solliciteer dus rechtstreeks bij de werkgever. Check jouw ict vacature!
Een reactie posten